Błękitna Szkoła we Władysławowie

IMG 7672 nowe
Dnia 13 maja 2019 r. wczesnym rankiem uczniowie zespołów edukacyjno-terapeutycznych 3, 4, 5 pod opieką wychowawców wyruszyli na Błękitną Szkołę do Władysławowa, nad samo piękne, polskie Morze Bałtyckie. Do grupy dołączyła również M. Pilacka z nauczania indywidualnego, z gimnazjalnego zespołu edukacyjno-terapeutycznego C.

Już sama podróż była wyjątkowa, bo pociągiem, a dla wielu to nie lada gratka. Było wesoło, radośnie i ekscytująco. Rozmawialiśmy, śpiewaliśmy, oglądaliśmy krajobrazy i z niecierpliwością oczekiwaliśmy na rozwój wydarzeń. Współpodróżni przyglądali się nam z ciekawością, uśmiechem i życzyli nam samych niezapomnianych przeżyć. Pociąg był bezpośredni więc bez przeszkód i w komfortowych warunkach, po kilku godzinach dotarliśmy na miejsce. Niedaleko dworca kolejowego znajdował się cel naszego pobytu – budynek Nadmorskiego Parku Krajobrazowego we Władysławowie „Błękitna Szkoła". Przywitano nas serdecznie. Zajęliśmy pokoje, rozpakowaliśmy nasze walizki, rozpoznaliśmy teren. Pokoje dwu, trzy i czteroosobowe z łazienkami, super wyposażone ... największym powodzeniem cieszyły się łóżka piętrowe górne. Po zagospodarowaniu się w budynku pierwszy krótki spacer na obiad do pobliskiej restauracji. Pyszne jedzonko dodało nam sił. Potem chwila odpoczynku i pierwsze zajęcia z panią M. Piotrowicz – zoologiem, która opowiedziała nam, a także pokazała zwierzaki, potwory i inne cudo-stwory. Współcześnie znanych jest około 2 miliony gatunków zwierząt i roślin, a co najmniej 3 razy tyle do odkrycia. Po kolacji pierwszy spacer nad morze i po całym Władysławowie. Wiał rześki wiatr, morze szumiało, fale mocno uderzały o brzeg... było pięknie. Dzień pełen wrażeń spowodował, że wszyscy szybko zasnęli.

Następnego dnia, po śniadaniu czekał autokar, który zabrał nas na wycieczkę z przewodnikiem po Ziemi Puckiej. Najpierw odwiedziliśmy p. M. Zawadzkiego i Jego pracownię bursztynu. Opowiedział nam o tym wspaniałym klejnocie – niezapomniana wizyta. Potem pojechaliśmy do Rozewia, weszliśmy tam na szczyt latarni morskiej i oglądaliśmy panoramę okolicy z góry. Dużo krętych schodów musieliśmy pokonać. Zwiedziliśmy tam również maszynownię, a także słuchaliśmy opowiadań o tym, jak zmieniały się latarnie morskie na przestrzeni lat. Latarnię opuszczaliśmy schodząc stromym klifem do kamienistej plaży w Jastrzębiej Górze. Z plaży wspinaliśmy się w górę Lisim Jarem, którym dawno temu szedł król Polski Zygmunt III Waza. Kolejny był zamek w Krokowej, Groty Mechowskie i Żarnowiec, gdzie kiedyś planowano i nawet zaczęto budowę elektrowni atomowej. Po ciekawej wycieczce wróciliśmy na obiad.

A po obiedzie czekał już p. A. Michalak, który opowiadał nam o Bałtyku – żywym laboratorium przyrody. Wybrał się także z nami na kolejny spacer po plaży. Szukaliśmy różnych rzeczy, które wyrzuciło na brzeg morze. Opowiadał o kamieniach, gałązkach, muszelkach, ptasich piórach, itp. A potem była smaczna kolacja – pizza oraz gry i zabawy na terenie Błękitnej Szkoły, i pakowanie, bo następnego dnia wcześnie rano opuszczaliśmy Władysławowo, toaleta wieczorna no i wreszcie cisza nocna. Wszyscy szybko zasnęli, bo dzień był bardzo pracowity.

W środę wstaliśmy godzinę wcześniej, ale nikt nie marudził, każdy chciał jak najszybciej znaleźć się w helskim Fokarium. Na Hel dojechaliśmy pociągiem. Tam czekali już na nas przewodnicy. Wielkie to było przeżycie – słuchać, oglądać filmy o fokach, morświnach, rybach i innych stworzeniach zamieszkujących Bałtyk. Potem na żywo oglądaliśmy mieszkańców fokarium. To niezapomniane chwile. Zaprowadzono nas również do domu morświna, oglądaliśmy różne preparaty pod mikroskopem, filmy o tematyce morskiej, pani opowiadała wiele ciekawych rzeczy. Podziękowaliśmy za wspaniałe przyjęcie, kupiliśmy pamiątki, zjedliśmy gorące gofry i udaliśmy się na dworzec kolejowy w drogę powrotną. Podróż wygodna, szybko minęła, a w Chojnicach czekali już na nas stęsknieni Rodzice. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pobytu w Błękitnej Szkole. Kochamy nasze morze i będziemy korzystać z każdej okazji, aby je odwiedzić.

Wyjazd uczniów zorganizowała p. Karolina Żychlińska we współpracy z p. L. Lonczak-Męcikalską, p. M. Sobczak, p. I. Szyszką i p. R. Wegner.

Galeria:

IMG 7446 nowe IMG 7490 nowe IMG 7491 nowe IMG 7514 nowe IMG 7528 nowe IMG 7546 nowe IMG 7557 nowe IMG 7591 nowe IMG 7627 nowe IMG 7662 nowe IMG 7682 nowe