Uczniowie Samorządowego Gimnazjum w Bolszewie na obchodach Dnia Morza Bałtyckiego 2015

konik
Dnia 22 marca uczniowie Samorządowego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Bolszewie mieli okazję uczestniczyć w obchodach Dnia Morza Bałtyckiego. Gdyńskie Akwarium – organizator imprezy – przygotowało z tej okazji sporo atrakcji.

Wizytę w Akwarium rozpoczęliśmy od zwiedzania wystawy przyrodniczej. Wystawa obejmuje sporą liczbę gatunków fauny morskiej i słodkowodnej. Niewątpliwym atutem tej wystawy są opisy przedstawiające krótką charakterystykę gatunku, jego biotop, szczegóły dotyczące biologii gatunku i ciekawostki. Jest to bardzo ciekawa i innowacyjna forma prowadzenia lekcji biologii, gdyż uczniowie mają możliwość zaobserwowania zwierząt w siedliskach zbliżonych do naturalnych.

Po zwiedzeniu wystawy uczniowie wysłuchali prelekcji pana Wojciecha Jońskiego z Narodowego Muzeum Morskiego pt. „Nurkowanie kiedyś i dziś". Podczas prelekcji uczniowie dowiedzieli się jak przedstawia się historia nurkowania, poznali niezbędny ekwipunek nurka, a także zaznajomili się z trudnościami towarzyszącymi ekspedycjom naukowym. Bardzo interesującym zagadnieniem było również poznanie choroby kesonowej, która może wystąpić podczas nieostrożnego nurkowania.

Niecodzienną atrakcją okazała się możliwość skorzystania z zaplecza laboratoryjnego Sekcji Edukacji Akwarium Gdyńskiego. Pod binokularami i mikroskopami można było zaznajomić się ze szczegółami flory i fauny bałtyckiej. Do bardzo interesujących gatunków, prezentowanych podczas imprezy należały m.in. garnela, kiełż, nereida, widlik, iglicznia, wężynka, ale również np. sinice odpowiedzialne za niepożądane zjawisko zakwitu wód.

Organizacje takich imprez przybliżają młodzieży problematykę środowiska morskiego, jego naturalnego bogactwa, ale również potencjalnych zagrożeń. Liczymy na dalszą, owocną współpracę z Gdyńskim Akwarium.

Opiekun Szkolnego Koła LOP
Dawid Kaczmarek

 

facebook like logo 1 

 

logo glowne

 

Znaczek na rok
szkolny 2019/2020:

 znaczeklop

  

znak natury male

 

 

rodo-content-marketing-b2b